Oriol Puig Taulé

Oriol Puig Taulé

Cronista i crític teatral. Cap de L'Apuntador.

Recordin aquest nom: Laura López

Servidor de vostès només havia vist actuar Laura López a La pols, de Llàtzer Garcia i va sortir de la Flyhard pensant “D'on ha sortit aquesta actriu?”

El Círcol Maldà ha programat una sèrie de concerts durant la segona meitat de gener. Entre les seves propostes hi trobem el flamenc de Pepe Motos, les Cançons inesperades de Daniel Anglès i Miquel Tejada o un cicle dedicat a la música coral. A nosaltres ens tira més el Berlín d’entreguerres, o sigui que no ens vam voler perdre Expressions d’una alemanya, que es podrà tornar a veure el dilluns 19.

Laura López a Expressions d'una alemanya.

Servidor de vostès només havia vist actuar Laura López a La pols, de Llàtzer Garcia i va sortir de la Flyhard pensant “D’on ha sortit aquesta actriu?”. Membre d’Arcàdia, llegim a la web de la companyia que López ha ampliat els seus estudis d’interpretació i cant a Itàlia, Suïssa i Anglaterra. I es nota. Si a La pols ens va captivar per la seva veritat i una mirada plena de força, a Expressions d’una alemanya ens ha enamorat per la seva veu i el seu domini del gènere del cabaret. L’espectacle que ens ocupa és un concert amb alguns dels temes més coneguts de Bertolt Brecht i Kurt Weill, on hi tenen cabuda, entre d’altres, en Mac i la Jenny dels pirates de L’òpera dels tres rals, la cançó d’Alabama d’Ascensió i caiguda de la ciutat de Mahagonny, o temes tan coneguts com Surabaya Johnny, Bilbao o el tango Youkali. Acompanyada pel pianista Paul Perera, Laura López és una actriu que canta molt bé, i també una cantant que interpreta de meravella. La senzillesa del recital és el seu màxim encant, tot i que creiem que alguns textos textos breus o poemes de Brecht hi haurien encaixat a la perfecció, convertint el que és un concert teatralitzat en un espectacle més cabareter i complet.

El saló dels barons de Maldà, amb els seus quadres ennegrits i les rajoles de tauler d’escacs, és el marc ideal per a aquest tipus de concert. El joc escènic de López i Perera és senzill i eficaç, jugant tant amb la llum d’una llanterna com amb l’espai, i el repertori del recital inclou temes de la pel·lícula Cabaret o la cançó Falling in love again, que Marlene Dietrich va popularitzar a L’àngel blau (Der blaue Engel, 1930) fins a convertir-la en la seva peça més icònica. Laura López té un rostre molt expressiu (ulls grans, bona dentadura i faccions anguloses) que li permet crear una màscara diferent per a cada interpretació, més innocent i dolça o més perversa i picantona, segons convingui. La seva interpretació de la Jenny dels pirates (amb una encertada il·luminació de caire expressionista) és la que ens va agradar més de tota la vetllada, demostrant que aquest és un dels temes més importants del repertori del segle XX (encara no hem trobat, però, cap versió que superi la de Nina Simone de 1964, i el dia que això passi tancarem la paradeta). Laura López és una intèrpret versàtil i passa dels moments més lírics a l’Sprechgesang o cançó-parlada amb gràcia i intel·ligència, incorporant subtilesa i ironia fins i tot a la pronunciació d’una “c” al final d’una paraula.

Tenen una altra oportunitat de veure Expressions d’una alemanya, aquest dilluns al Maldà a les nou del vespre. Si hi van els asseguro que sortiran del teatre pensant “Com és que la Laura López no treballa més?”. Misteris de l’escena teatral barcelonina…

Fes-te subscriptor de Núvol

Suma't al digital de cultura i gaudeix d'un munt d'avantatges

  • Participa en sortejos setmanals i guanya llibres

  • Rep la revista anual en paper

  • Accedeix a la Biblioteca del Núvol

  • Aconsegueix descomptes culturals

Subscriu-t'hi ara!
Torna a dalt
Núvol utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant entendrem que ho acceptes.
Accepto Més informació