El passat divendres Núvol va acudir a la presentació en societat d’El Petit Príncep, el protagonista del musical nascut a partir del mític llibre d’Antoine de Saint-Exupéry. L’espectacle, dirigit per Àngel Llàcer, es podrà veure a la Sala Barts de Barcelona a partir del 5 de desembre on s’hi estarà fins el dia 11 de gener.
Muntats en un sidecar veiem aparèixer part de l’equip: Àngel Llàcer, Manu Guix, Elena Gadel, Marc Pociello, Xavi Duch i El Petit Príncep, actor del qual el nom resta encara desconegut per al públic. Aquest caràcter lúdic impregna la jornada, i el director de l’espectacle, Àngel Llàcer, comença explicant què ha portat l’equip a dur als escenaris un personatge tan estimat per tots. Ens diu que va ser justament aquest amor el que els va empènyer a treballar amb La Perla 29 com a productora; a simple vista sorprèn que s’embarquin en l’aventura que suposa un nou gènere, però és el teatre artesanal i cuit a foc lent que caracteritza la companyia el que l’equip d’El Petit Príncep va valorar per treballar-hi. Al mateix temps, ens diu Oriol Broggi, “per nosaltres és una oportunitat de fer una cosa nova, un musical”.
Agafar un text que ha estat tant tractat, llegit i rellegit per tots podria esdevenir dificultós, i el seu caràcter podria limitar-ne el tipus de públic. Assumint d’avant mà aquests riscos, el dramaturg Marc Artigau ha buscat en l’essència del text allò amb el que els adults s’hi puguin sentir identificats i els porti a voler compartir la història amb els seus fills, els quals puguin també gaudir-ne i entrar a formar-ne part.
Pel que fa a la música, Manu Guix, que s’encarrega de la direcció i la composició musical, assegura que no ha triat un gènere en concret, sinó que tal com succeïx amb l’òpera, a partir del caràcter de cada personatge ha creat el ritme i el tempo que el defineixen. Així doncs, s’ha deixat endur per les sensacions que li provoca cada situació, creant al mateix temps un leitmotiv que permetrà a l’espectador identificar musicalment a tots els personatges.
L’escenografia queda en mans de Tatiana Halbach i Jordi Queralt,-recentment guanyador d’un premi Butaca per Informe per a una Acadèmia-. Se’ns presenta la infraestructura com un Dolby dut al teatre: se situaran altaveus a tots els angles de la sala de manera que l’espectador podrà escoltar i viure els esdeveniments al seu voltant. I fins i tot sentirà que l’avió del pilot passa per damunt seu. A més, s’han dissenyat mappings que permetran la projecció d’imatges sobre un fons tridimensional, provocant així, una atmosfera màgica i canviant que de ben segur mantindrà la mainada vibrant i atenta durant tot l’espectacle.