Albert Quesada. Com ressignificar el flamenc

Albert Quesada presenta 'Flamingos', la primera entrega del projecte 'Cèl·lula', al Mercat de les Flors, dins el marc de la Quinzena Metropolitana de Dansa.

Cèl·lula és una estructura flexible per a la creació, la transmissió contínua i el desenvolupament de la dansa: convida i acull coreògrafs i intèrprets, i té com a objectiu facilitar i produir creacions de diversos formats. Els projectes Cèl·lula es proposen d’impulsar laboratoris de recerca i transmissió de tècniques i metodologies de treball, a la vegada que pretenen proposar maneres de compartir i fer sostenible la creació. Aquesta primera edició, Flamingos, es presenta del 21 al 24 de març a la sala MAC del Mercat de les Flors en el marc de la Quinzena Metropolitana de Dansa. 

A Flamingos, Albert Quesada aprofundeix en la recerca sobre el flamenc —des de les seves múltiples derives i complexitats— amb “la intenció de trobar l’origen mateix del moviment i del cant”. La seva fita és clara: descobrir el motor del flamenc i transmutar-lo, així, a diversos cossos i músiques per tal de crear un sentit nou. Una alternativa diferent. Comença, aquest desplaçament, amb Carmen Amaya al mig d’una escena de John Waters. I s’hi afegeixen, a continuació, la mescla híbrida de música, vestuari i imaginari pop. Tot dirigit cap a una pregunta que travessa el discurs: quin és el nostre propi flamenc? La corporalitat dels vuit intèrprets es configura a través de la celebració, però emmarcada, això sí, en un muntatge que primer es volia coherent i estable per resistir la crítica, però que va derivar en una forma d’entendre el moviment i la coreografia no referencials, és a dir, no amb la voluntat de fer entendre les coses, sinó amb la voluntat de subvertir-les i fer-les trontollar.

El que vol Quesada, doncs, és construir una lògica que destrueixi, i que posi en entredit allò que sembla inqüestionable: infiltrar-se en les estructures que pretenen aportar estabilitat per corcar-les des de dins. Al ritme del flamenc. Dirigir-se, a poc a poc, cap al caos —és així com hauria de ser l’art, reivindica Quesada, caòtic. Apostar per la destrucció. D’aquesta manera s’alça la primera cèl·lula: destrucció a l’escenari, i que la comprensió vingui després, quan l’espectador digereix allò que ha vist fora del teatre. Igualment, l’art: començar amb el desballestament i que, posteriorment, pugui albirar-se la construcció d’alguna cosa. D’alguna cosa nova.

Podeu comprar entrades per aquest espectacle al web del Mercat del les Flors.

Fes-te subscriptor de Núvol

Suma't al digital de cultura i gaudeix d'un munt d'avantatges

  • Participa en sortejos setmanals i guanya llibres

  • Rep la revista anual en paper

  • Accedeix a la Biblioteca del Núvol

  • Aconsegueix descomptes culturals

Subscriu-t'hi ara!
Torna a dalt
Núvol utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant entendrem que ho acceptes.
Accepto Més informació