Cristina Clemente guanya a ambdues bandes de l’Atlàntic

La dramaturga, que ja va guanyar l’edició catalana del torneig, es va imposar a l’autora argentina Andrea Marranzzi.

La dramaturga Cristina Clemente, que ja va guanyar l’edició catalana del torneig, es va imposar a l’autora argentina Andrea Marranzzi amb el text Las lentes para mirar cargadores. El Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic posa el punt final al Temporada Alta Buenos Aires, però la versió iberoamericana del Festival segueix fins Al proper 24 de febrer a Lima.

El diumenge passat a la Sala Timbre4 de Buenos Aires es va celebrar la final del VII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic en el marc del festival Temporada Alta a Iberoamèrica. La final la va disputar la catalana Cristina Clemente (guanyadora del VIII Torneig de la Dramatúrgia Catalana de Temporada Alta 2018) i l’argentina Andrea Marranzzi. El públic va proclamar guanyador el text de Cristina Clemente Las lentes para mirar cargadores, una peça irònica sobre la lluita feminista amb un diàleg entre carregadors i telèfons mòbils que discuteixen quina és la tasca més important entre ells dos, concloent que no poden existir un sense l’altre. Aquest text es va imposar al de Marranzzi Nacer y morir en la cama que narrava una conversa d’una parella que recordava la seva relació de fa molt anys. Tot plegat organitzat per la Sala Timbre4 amb la col·laboració de la Fundació SGAE. Per primer any, aquest passat desembre la Sala Timbre4 de Buenos Aires va organitzar un Torneig de Dramatúrgia argentí per seleccionar els finalistes d’aquesta VII edició.

La catalana Marta Aran amb el seu text Puzzles, que narra la història d’una dona gran que organitza el seu enterrament mentre encara està viva, es va quedar a les portes de la final junt amb el text de l’argentí Facundo Zilberberg Cuando sigue siendo ella que explicava com la crisi econòmica afecta a unes relacions familiars ja complicades.

En els  7 anys de Torneig de Dramaturgia Transatlàntic, 5 han estat guanyats per autors catalans: Roger Peña (El recambio), Pere Riera (Red Pontiac), Jordi Galceran (El Crédito), Marta Barceló (Tocar Mare)  i enguany Cristina Clemente (Las lentes para mirar cargadores) i 2 guanyats per argentins: el 2015 Leandro Airaldo amb el text Enamorarse es hablar corto y enredado i l’any passat Carolina Steeb i el seu text De-Construccion.

Temporada Alta Buenos Aires s’acomiada amb molt bona acceptació

Amb aquesta final internacional s’acomiada Temporada Alta Buenos Aires amb molt bones xifres d’ocupació, més de 2000 espectadors. Temporada Alta Amèrica Llatina, però, continua fins al 24 de febrer a Lima havent fet estada també a la capital d’Uruguai. El Festival a la famosa sala Timbre4, dirigida per Claudio Tolcachir, es consolida com una de les cites obligades de la capital argentina i en una de les programacions més interessants de l’estiu austral. Enguany s’han pogut veure 12 muntatges de diferents gèneres i països entre els que destaquen les tres produccions catalanes i el muntatge Vida de Javier Aranda, vinculades directament a l’edició catalana del Festival i a l’Institut Ramon Llull: Tierra Baja amb Lluís Homar dirigida per Pau Miró, Calma! l’estrena mundial de l’últim espectacle de Guillem Albà i Cases, l’espectacle de petit format de l’escenògrafa mallorquina Xesca Salvà.

Fes-te subscriptor de Núvol

Suma't al digital de cultura i gaudeix d'un munt d'avantatges

  • Participa en sortejos setmanals i guanya llibres

  • Rep la revista anual en paper

  • Accedeix a la Biblioteca del Núvol

  • Aconsegueix descomptes culturals

Subscriu-t'hi ara!
Torna a dalt
Núvol utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant entendrem que ho acceptes.
Accepto Més informació