El teatre és així

21.02.2018

Èxit total de l’estrena de Frankenstein a la Sala Gran del TNC. Perquè ens entenguem, un espai equivalent a una centèsima part del Camp Nou. Carme Portaceli, directora del muntatge, ha sabut construir un espectacle àgil, atacant quan convenia. El públic assistent ha cridat proclames masclistes i homòfobes contra alguns membres del repartiment. Però ja se sap… són coses que passen al teatre. Durant la darrera setmana d’assajos els seguidors d’Àngel Llàcer i Joel Joan que esperaven cada dia a la porta del TNC s’havien mostrat molt crítics amb la direcció artística del teatre públic: mentre alguns elogien la tasca empresa per Xavier Albertí, d’altres han brandat pancartes amb lemes com “El TNC és de tots”, “Quan veurem Pedrolo a la Sala Gran?” o “Menys Frankenstein i més Maria Aurèlia Capmany”.

A la sortida de l’estrena de El temps que estiguem junts, divendres passat a l’Espai Lliure, un grup d’aficionats va protagonitzar uns breus moments de tensió: els partidaris de la dramatúrgia de l’argentí Pablo Messiez es van encarar amb els defensors de la traducció al català de Marc Artigau, en un acalorat debat sobre la conveniència de repensar la traducció teatral en el si de la dramatúrgia contemporània. Finalment van haver d’intervenir els Mossos d’Esquadra, presents a la Plaça Margarida Xirgu, ja que l’estrena havia sigut declarada “d’alt risc” per part de la Conselleria de Cultura. A la roda de premsa posterior a la funció, Pablo Messiez es va mostrar satisfet de l’actuació del seu equip, i va denunciar el llançament de caramels que alguns aficionats van fer durant el monòleg de Joan Solé. El Teatre Lliure no pensa investigar els fets. Ja se sap: són coses que passen al teatre.

Tornant al TNC: Xavier Albertí ha declarat que seguirà confiant amb la directora valenciana, actualment establerta a Madrid, i que encara no ha tancat els fitxatges de la temporada d’hivern. Els mitjans teatrals especulen amb una possible incorporació sorpresa d’última hora: un dissenyador de so provinent de la Volks de Berlín, que intentaria reparar els històrics problemes amb l’acústica que pateix la Sala Gran. Albertí no ha confirmat ni desmentit els rumors, però no ha obviat les fotografies que es van publicar a El mundo escénico fa dos dies, on se’l veia assistint a l’estrena del muntatge d’Albert Serra a la capital alemanya. De la mateixa manera, al compte d’Instagram del dramaturg Marc Rosich, que acaba de dirigir a Berlín una òpera sobre Ocaña, es va poder veure durant unes hores una instantània on compartia un sopar amb Albertí i altres directors artístics europeus, imatge que va indignar les xarxes i que el dramaturg va esborrar, moments després de publicar-la.

Passem ara al nostre espai diari dedicat a la dansa. Durant l’assaig d’avui de La partida, que es podrà veure aquest cap de setmana al Mercat de les Flors, la ballarina Dory Sánchez ha hagut d’abandonar la sessió a causa d’unes molèsties a l’abductor dret. La coreògrafa Vero Cendoya ha declarat, a la roda de premsa després de l’assaig, que espera que la intèrpret estigui totalment recuperada per a l’estrena d’aquest divendres. La directora del Mercat, Àngels Margarit, confia en que el públic assistirà massivament al teatre, tot i coincidir amb els darrers dies del festival Sâlmon. “Amb tanta oferta cultural és normal que els espectadors hagin de triar. Aquest cap de setmana també actua Bea Fernández a la Sala Hiroshima, però esperem que els nostres aficionats no ens abandonin”, ha declarat davant dels nombrosos mitjans. A la funció del dissabte els espectadors del Mercat de les Flors desplegaran un mosaic gegant amb el missatge “Visca la Dansa i Visca Catalunya”, que el teatre desitja que sigui tot un èxit, i que gràcies als mitjans internacionals presents a la funció es podrà veure a molts països del món.

Després dels quinze minuts diaris de rigor d’informació sobre les arts escèniques, passem ara a l’espai dedicat als esports.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

1 Comentaris