#SketchingTripBcn: viatjar i dibuixar, què més es pot demanar?

Ens citen a les 9 del matí al Palau Reial. Allà ens trobem els 4 sketchers, Manu Ripoll, Raquel Ródenas, Fabio Castro i jo mateixa, Elva Lombardía. Està tot organitzat per sentir-nos còmodes i només ens demanen una cosa: dibuixar!

Dibuix d'Elva Lombardía

Dijous 9 de juny

Hem estat convocats per la plataforma de turisme Barcelona és molt més (un programa de la Diputació de Barcelona) a través de l’agència Drawing On Location per un viatge de quatre dies durant el qual visitarem localitats pintoresques de la província de Barcelona.

En Julián, el nostre xofer, ens portarà amb la seva furgoneta “Merceditas”. La María s’encarrega de donar-nos el suport logístic i serà el nostre vincle inicial amb cada lloc, i gràcies a la seva motxilla màgica tindrem Wi-Fi tota l’estona, tan necessari per anar pujant els nostres dibuixos en directe amb el hashtag #SketchingTripBcn.

SakuraEurope ens ha equipat amb tot el material necessari: llibretes, aquarel·les, retoladors, llapis… i nosaltres també portem el nostre. No ens falta de res i el material comença a estar inquiet a les nostres motxilles! Tot està llest per treure les nostres llibretes i començar a plasmar la nostra percepció de cada lloc amb absoluta llibertat. Estem molt emocionats amb aquest viatge!

Primera parada: Sitges. Ens donen la benvinguda unes guies que ens mostren els llocs més emblemàtics, Palau Maricel i Museu Cau Ferrat, i ens van explicant coses sobre la història dels llocs i de Santiago Rusiñol. Traiem les llibretes mentre demanem disculpes per endavant a les guies, perquè com que estem dibuixant mentre elles parlen, sembla que no les sentim, però no és així!

Dibuix de Manu Ripoll

De Sitges sortim cap a Codorniu. Aquí ens mostren el recinte perquè cadascú esculli el seu racó preferit per dibuixar, no sense abans donar una volta en tren per l’interior de les caves, 30 km de túnels plens d’ampolles. En acabat, ens obsequien amb una ampolla i en fem us tast, i així, amb la nostra felicitat efervescent, sortim cap a Montserrat, on podem pujar fins al mirador de Sant Miquel. Allà dalt, tot i el fort vent, traiem les nostres llibretes i dibuixem la posta de sol.

Divendres 10 de juny

Comencem el matí a Montserrat, fem una visita a l’església, on podem veure “La Moreneta”, que a aquestes hores encara no ha rebut moltes visites, anem exercitant la mà amb els primers dibuixos del dia per seguir el nostre camí cap a Manresa. La nostra guia ens mostra la Cova de Sant Ignasi, el carrer de Balç i la Catedral, i allà decidim dibuixar la Catedral a “quatre mans”, una experiència que repetirem al llarg del viatge.

#SketchingTripBcn | Drawing On Location

La María, el nostre suport logístic, és també la persona que ens va connectant amb la realitat, ja que quan ens posem a dibuixar perdem la noció del temps i ella sempre ens ho recorda, malgrat que algú de nosaltres sempre diu: “5 minuts més!”.

De camí a Vic, aprofitem els moments en ruta a la furgoneta per penjar els dibuixos a les nostres xarxes socials o bé per fer uns últims retocs en altres creacions que hem fet.

Ens sentim privilegiats quan arribem a Vic perquè podem pujar al balcó de l’Ajuntament i obtenir una bona panoràmica de la plaça. Mentre ens expliquen la història de la ciutat, anem visitant diversos punts; la Catedral i el museu Episcopal. Acabem passejant pels carrers plens de comerços. No podem marxar d’aquí sense emportar-nos un espetec que li regalen a en Fabio per il·lustrar uns quants embotits.

Dibuix de Raquel Ródenas

Dissabte 11 de juny

Després de passar la nit a Seva, visitem el Pla de la calma, al Montseny, arribem al restaurant El Bellver i ens presenten en Simón, que no dubta en posar perquè en Fabio pugui dibuixar-lo.

Gaudim d’un menú molt especial al Restaurant El Bellver, on ens comenten que tot el menjar està elaborat amb productes ecològics i de km 0. Després de l’àpat ens resulta molt temptador fer una migdiada en aquest lloc que fa honor al seu nom, però descansem una mica a la nostra “Merceditas” per tornar a la costa.

Dibuix de Fabio Castro

Arribem a Mataró. Ens acompanyen a la Nau Gaudí, i ens comenten que aquest va ser un dels primers projectes del jove Gaudí, que actualment acull exposicions d’art. Ens distribuïm al llarg del recinte, en Manu i en Fabio dibuixen l’exterior mentre la Raquel i jo ens quedem a dins. La María va recordant el temps que tenim abans de seguir fins al nostre destí, Calella.

Visitem el far de Calella, comencem a donar tombs al voltant per aconseguir una bona perspectiva però no aconseguim trobar-la a l’edifici, per això ens allunyem i pugem un pujol que hi ha al costat. Cadascú troba el seu lloc, en Fabio salta una tanca per aconseguir una visita millor, la Raquel es perd entre els cactus, en Manu dóna uns quants tombs abans d’asseure’s i jo, quan aconsegueixo una bona posició, començo a rebre l’atac dels mosquits. Tot i així quedem molt contents amb el resultat.

Descansem la nostra última nit al càmping Roca Grossa, ens quedem parlant fins tard mentre brindem amb el cava Codorniu que ens van regalar fa uns dies.

Diumenge 12 de juny

La nostra última visita il·lustrada és a la Rambla de Canet de Mar i els seus edificis modernistes.

Allà finalitzem el nostre viatge en uns vinyers a Alella, uns dies després de la nostra visita a la bodega de Codorniu. Ens entreguen un mapa i unes cistelles amb menjar i beguda, hem de trobar un picnic entre els vinyers. Finalment, després de trobar el nostre picnic, tanquem el nostre viatge repassant junts la nostra experiència #SketchingTripBCN. Estem cansats però feliços; quatre dies de dibuix, rialles i descobriments. Hem dibuixat racons de cada població, i fins i tot hem descobert llocs que desconeixíem. En constant moviment, durant quatre dies, quatre il·lustradors hem plasmat les nostres impressions amb molts canvis de paisatge i molta arquitectura. Tots coincidim en què ens hagués agradat gaudir més temps en cada lloc, però, com qualsevol bon viatge, aquest arriba al final. No obstant això, les nostres llibretes mai no descansen; quan ets sketcher, et converteixes en un observador minuciós de l’entorn i sempre existeix alguna cosa que desitges dibuixar a la teva llibreta.

Podeu veure tots els dibuixos de la ruta al hashtag #SketchingtripBCN, on podreu veure tota la producció gràfica del viatge, tant a Facebook com a Twitter i Instagram.

Més informació al web de Barcelona és molt més.

Fes-te subscriptor de Núvol

Suma't al digital de cultura i gaudeix d'un munt d'avantatges

• Participa en sortejos setmanals i guanya llibres

• Rep la revista anual en paper

• Accedeix a la Biblioteca del Núvol

• Aconsegueix descomptes culturals

Subscriu-t'hi ara!
Torna a dalt
Núvol utilitza 'cookies' per millorar l'experiència de navegació. Si continues navegant entendrem que ho acceptes.