Nao Albet i Marcel Borràs se separen

27.06.2018

Consternació al món del teatre català contemporani. La parella artística formada per Nao Albet i Marcel Borràs, “els nostres Lluquet i Rovelló postmoderns”, tanquen la paradeta. Després d’enterrar una monja en vida, gastar-se una subvenció a Las Vegas i matar a Sergi Belbel, la parella ha declarat que se sent exhausta i buida. Albet es vol dedicar a estudiar Ciències Empresarials i crear start ups, i Borràs ha deixat la interpretació per centrar-se en el seu gran somni: l’odontologia canina. Del 28 de juny al 15 de juliol el duo rebrà els espectadors personalment a la Sala Petita del TNC. I els donaran explicacions.

Nao Albet caracteritzat per l’especatcle ‘Falsestuff’. © Kiku Piñol

 

Ni tan enfants, ni tan terribles

“Estem cansats”, declarava Albet només començar la roda de premsa. “Ens odiem profundament”, afegia Borràs. “Dieses Paar ist unerträglich”, rematava Laura Weissmahr, en alemany. Uns afectats Xavier Albertí i Francesc Casadesús se sinceraven (agafats de la mà) davant de la premsa: “Nosaltres tampoc podem aguantar més aquesta farsa”, deia Casadesús. La responsable de comunicació del Grec empassava saliva. “Ja n’hi ha prou”, va començar Albertí, “No em veig capaç d’articular cap mena de discurs al voltant d’aquesta parella”. “Des de Serafí Pitarra i la comèdia musical catalana de principis del segle XX que no veia res de semblant”. La ballarina Sau-Ching Wong giravoltava entre els periodistes (acariciant amorosament la calba de Jordi Bordes, d’El Punt Avui), mentre el performer Victor Lauwers es masturbava, amorosament, a la capsa de vidre del vestíbul del TNC (on hi havia hagut una llibreria, recorden?).

“Anàvem a fer un espectacle sobre els refugiats, el feminisme i les persones transgènere, però ens vam adonar que aquests temes ja estaven agafats”. Borràs s’enfronta al seu darrer projecte interpretatiu abans de dedicar-se als animals, mentre que aquest estiu Albet realitzarà unes pràctiques a una sucursal de La Caixa a Mollet del Vallès. “Falsestuff no existeix. Falsestuff és una gran mentida”. Un emocionat Albertí citava, amb els ulls humitejats, Walter Benjamin i L’obra d’art a l’època de la seva reproductibilitat tècnica, Orson Welles i el seu documental F for Fake i Ana Rosa Quintana i el seu negre, autor de la novel·la Sabor a hiel. Tot i la negativa dels nostres enfants terribles més granadets d’explicar res sobre el seu espectacle de comiat, Albertí va pronunciar igualment el discurs de més d’una hora que havia preparat. El nom de Guimerà va aparèixer mitja dotzena de vegades, mentre que el de Mary Santpere només un parell.

Així ha quedat Marcel Borràs després de tallar amb Nao Albet a ‘Falsestuff’. © Kiku Piñol

Els escenògrafs Adrià Pinar i Oscar Van der Put van revelar que a Falsestuff podrem veure l’impressionant escenografia d’Agost sencera, que ha estat desada als magatzems del TNC durant tots aquests anys, esperant una ocasió adient. El vestuari, signat per Vera Morales, recicla peces de Dissabte, diumenge i dilluns i La senyora Florentina i el seu amor Homer, ambdues dirigides per Sergi Belbel. Per finalitzar la roda de premsa, el pallasso Tortell Poltrona –un dels secrets més ben guardats de l’espectacle– va fer el seu clàssic número del micròfon i l’abric (“Que bèstia!”) per acabar regalant-nos la seva mítica piràmide de cadires de vímet.

La ballarina Sau-Ching Wong no surt a ‘Falsestuff’. © Kiku Piñol

 

L’espectacle Falsestuff comptarà amb actors convidats, a cada funció. De moment s’han confirmat els noms d’Emma Vilarasau, Dafnis Balduz, Àngels Gonyalons, Jordi Puig “Kai” i Lita Claver, La Maña.

Per a menys informació i que us retornin els diners de les entrades podeu consultar el web del TNC.