L’orgue i la trompeta, parella musical a Capellades

29.11.2017

Aquest diumenge 3 de desembre a les 6 de la tarda, l’església de Santa Maria de Capellades acollirà el Concert de Tardor, el tercer concert del Festival d’Orgue de la vila de l’Anoia. Els compositors del Barroc seran els protagonistes de la vetllada, que seran interpretats per Miquel González, a l’orgue, i Helio García, a la trompeta.

Miquel González

Serà el penúltim concert de la segona edició del festival capelladí, que culminarà amb el Concert de Nadal el pròxim diumenge 17 de desembre, la recaptació del qual es destinarà a la Marató de TV3 i s’hi destinarà la recaptació.

Aquest dissabte, els sons de l’orgue i la trompeta es fondran i ompliran l’església de Capellades en un duo acústic a la germanoitaliana. Els músics, ambdós professors del Conservatori Professional i Municipal de Música de Lleida, tocaran peces de compositors italians de la talla de Pietro BaldassareTomaso Albinoni o Giuseppe Torelli. Serà, però, Johann Sebastian Bach el fil conductor del concert ja que les seves composicions s’alternaran amb les dels músics italians. Les peces germàniques aniran a càrrec de Martínez, qui tocarà alguns solos d’orgue bachians. D’aquesta manera, els músics lleidetans alternaran un total de sis peces, italianes i alemanyes. Sis peces barroques aptes per a oïdes modernes perquè, tal com recordà Martínez, la música clàssica pot ser i hauria de ser atemporal.

Helio García

Barrejant sonoritats diferents, González i García exploraran les possibilitats de l’orgue capelladí. Un instrument que s’ha convertit en un dels emblemes de l’església de la vila: el Freixas-Vivó és un orgue eclèctic, que gràcies a una donació privada, des de fa dos anys llueix l’església capelladina. Una clara aposta per la descentralització cultural i la difusió de la música clàssica. Des d’aleshores, han tingut lloc diversos concerts d’orgue i ja són dues les edicions del Festival d’Orgue.

Aquest diumenge, González i García casaran dues musicalitats i sonoritats ben diferents, la de l’orgue i la del piano. El so contunent i imponent del “rei dels instruments” i les alegres i enèrgiques vibracions de la trompeta. D’aquesta manera i tal com remarcà l’orguista, “la combinació dels dos instruments contribuirà a que el concert sigui més agradable i amè”.