InTarsi torna al Mercat de les Flors

19.05.2016

La companyia de circ “eia” torna aquest Nadal al Mercat de les Flors amb inTarsi (Premi Max 2017 al Millor Espectacle Revelació), proposta que gira al voltant de la grandesa dels encontres i la transformació dels sentiments.

L'espectacle inTarsi, de la companyia de circ "eia"

L’espectacle inTarsi, de la companyia de circ “eia”

Dirigit per Jordi Aspa i amb una abassegadora llista d’entitats col·laboradores (La Central del Circ, L’Estruch. Fàbrica de Creació de les Arts en Viu, La Grainerie. Fabrique des Arts du Cirque – Toulouse, Espace Catastrophe – Brusel·les, Subtopia – Estocolm, Atelier Culturel de Landerneau, Flic Scuola di Circo di Torino i l’Escuela de Circo Carampa – Madrid) InTarsi es va estrenar al Mercat de les Flors dins del cicle Circ d’ara mateix el passat mes d’abril. Ara coincidint amb dates nadalenques torna al Mercat de les Flors els dies 21, 22, 23, 26 i 27 de desembre i 3, 4, 7, 12, 13 i 14 de gener.

La segona creació de la Companyia de Circ “eia”, després de fer més de 150 actuacions per 12 països amb Capas, és un muntatge d’aquells rodonets: tot està bé, tant la direcció com la posada en escena, tant l’escenografia com el vestuari. Ja sigui a nivell individual o col·lectiu, els “eia” despleguen el seu talent, jugant amb l’escenografia com amb un joc de construcció gegant, i meravellen xics i grans amb les seves habilitats físiques. Quatre mascles alfa, quatre súper-homes de cossos cisellats, que desprenen suor i testosterona a cada salt, a cada acrobàcia. Però, sortosament, aquests homes també són sensibles i delicats, irònics i juganers, i no defugen l’evident homoerotisme que desprèn un espectacle fet amb quatre homes forçuts que es toquen tota l’estona. InTarsi juga amb el cos, eminentment, però també amb l’espai escènic i sonor, essent especialment celebrat el número de Manel Rosés ballant la seva coreografia anteriorment dita al micròfon (“Mà, mà, mà, peu, peu, peu, peu, folclore… mà”). No ens oblidem tampoc de l’acròbata Fabio Nicolini, amb cos d’atleta i mirada trapella, Fabrizio Giannini, portor massiu però amoròs, i Armando Rabanera, un àgil encantador, gran clown, que es va emportar la major part de les rialles de l’espectacle.