Anar al teatre per un euro

1.03.2018

Onze obres de teatre valdran només el 10% del seu preu real. Això és simplement el que acaba guanyant l’autor de l’obra. Aquesta iniciativa forma part d’una campanya de l’SGAE per sensibilitzar sobre els drets d’autor. La Fundació SGAE i l’Associació d’Empreses de Teatre han posat en marxa per quart any consecutiu el Dia de l’Autor, que tindrà lloc del 15 al 25 de març.

Una escena d’Ultramarins de Paco Zarzoso, que es podrà veure a la Sala Beckett

Aquest dijous s’han posat a la venda les entrades. Hi participen 23 dramaturgs, compositors i coreògrafs, que representaran les seves obres en deu espais diferents. El 90% de l’entrada serà adquirida per la mateixa SGAE, mentre que el públic pagarà el restant, és a dir, el que en veritat acaba rebent l’autor i que no poden perdonar.

Els objectius de la campanya giren al voltant de la promoció de l’autoria original dramàtica d’autors locals, dotar-la d’un major reconeixement, contribuir a la seva difusió, assegurar la seva presència en els cartells i atreure l’atenció de nou públic.

La gran majoria de sessions que es veuran beneficies pel Dia de l’Autor SGAE seran del 15 de març. Aquest primer dia es representaran diverses obres que s’estrenen aquest mes, com la comèdia Fuga de conills de Martina Cabanas a la Sala Atrium, en què dos actors i un DJ tracten sobre la temàtica de la frustració generacional.

La Sala Beckett recupera Ultramarins, un dels textos més coneguts de Paco Zarzoso. Explica la història d’un pare i d’una filla que els anys cinquanta peregrinen pels pobles de l’interior d’Espanya amb un envelat on ofereixen un espectacle que parla de les meravelles de la mar.

 

 

També serà un moment per tornar a veure una de les perles de FiraTàrrega 2016. A mí no me escribió Tennessee Williams, escrita i dirigida per Marc Rosich i interpretada per Roberto G. Alonso, retrata una dona que ha estat desnonada i que ha improvisat un pis amb les seves poques pertinences. Ara es pot tornar a veure a La Seca, així com l’espectacle Siempre a la verita tuya de Manuel Veiga, un homenatge a l’art de Lola Flores que s’estrena la setmana que ve. L’espectacle narra l’assassinat d’un transformista que vivia d’imitar-la durant la transició.

 

 

La promoció també inclou ¡Ay, Carmela!, una de les obres mítiques del valencià José Sanchis Sinisterra, a l’Almeria Teatre. A la sala gracienca també es va estrenar el musical Paquito Forever i que ara es representarà a l’únic espai no-barceloní de la campanya, la Sala Trono de Tarragona. L’intèrpret Joan Vázquez tornarà a donar vida al bailaor, actor i transformista Paco Alonso i el seu alter ego escènic, Paquito.

En el calendari d’estrenes, també hi trobem el musical sobre Donald Trump de Xavi Morató amb el compositor i lletrista Joan Olivé al Teatre del Raval. El Jove Teatre Regina programa un altre musical, La rebel·lió de Gerard Nicasi, juntament amb el compositor Marc Miramunt, els quals porten a l’escenari un espectacle inspirat en el clàssic orwel·lià de La rebel·lió dels animals.

El 22 de març serà el dia per la revisió del personatge del bufó del Rei Lear a la Sala Fènix, de la mà de Felipe Cabezas i Orestes Gas. Des del seu punt de vista sarcàstic, narra les immundes lluites de poder del rei en una versió carregada de referències a l’actualitat. El Dia de l’Autor de l’SGAE també compta amb alguna obra de teatre familiar, com La pastissera i els follets de la companyia de titelles L’Estaquirot al Sant Andreu Teatre, en la seva funció del 17 de març.

Tancarà la campanya del Dia de l’Autor l’obra En alquiler a Porta 4, durant els dies previs a Setmana Santa. El dramaturg i antropòleg basc Mikel Fernandino estrena aquesta peça ambientada en la vaga d’inquilins de 1907 a Buenos Aires i en l’actual gentrificació dels barris de les grans ciutats. Tot plegat serà l’avantsala dels actes de celebració del Dia Mundial del Teatre, el 27 de març.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

1 Comentaris
  1. Estaria molt bé que aquestes ofertes es fessin extensives a totes les demarcacions: al cap i a la fi, els impostos els paguem pertot igual.