L’histerisme de la viralitat

29.10.2016

La jove companyia banyolina Caolí Teatre ha irromput a l’escena teatral amb Twit a tête, una obra gamberra i divertida que reflecteix el model de vida majoritari a la societat actual, enganxats com estem a les pantalles tuits amunt i likes avall, vídeos i grups de WhatsApp i, en essència, a l’exposició desenfrenada, desorbitada i ridícula de la nostra intimitat. L’espectacle, adreçat espacialment a un públic jove, qüestiona aquesta realitat amb sentit de l’humor, amb una interpretació diligent i multiforme perpetrada per Benjamí Bosch i Jasmina Garcia.

Caolí Teatre

Caolí Teatre.

Twit a tête s’ha estrenat aquest octubre a Porqueres, al costat de la capital del Pla de l’Estany, amb cinc funcions que han omplert el centre cívic coincidint amb la celebració de la Festa de Sant Martirià. Dirigida per Berta Bosch, l’obra es divideix en quatre representacions autònomes que tenen l’ús persistent del telèfon mòbil com a fil conductor. El resultat és una crítica evident d’aquesta dependència i de com això afecta les nostres relacions amb la parella, la família o els amics.

Dos universitaris que es coneixen a través d’un grup de WhatsApp, una germana que visita preocupada el seu germà malalt de càncer a l’hospital, dos joves que no s’assemblen de res i que es coneixen en un cementiri i un noi enamorat del seu aparell electrònic que queda atrapat sota les runes després d’un terratrèmol. Quatre històries i quatre relacions a través de la virtualitat amb efectes dissemblants en les seves vides, actuades amb un encertat ús del llenguatge que qualsevol persona més gran de trenta i pocs anys difícilment considerarà com a propi. Joves al poder.

L’espectacle té una arrencada moderada pel que fa a l’eficàcia de l’humor, però no triga gaire a consolidar-se com a peça d’aquest gènere gràcies a la capacitat interpretativa dels actors i als diàlegs que mantenen mentre canvien de personatges. Històries creuades en una comèdia que ens evidencia què passa quan ens obsessionem per ser virals i quan ho fiem tot al nostre smartphone. Què està passant actualment amb les tecnologies?, es pregunten des de Caolí Teatre.

I fan la seva interpretació per contestar a la pregunta. La companyia, tal com ells mateixos expliquen, “neix de la passió per la interpretació i el desig de compartir”, i se sustenta en la identitat i la comunicació com a “pilars centrals” del seu treball escènic. Podeu saber-ne més coses, d’ells i de l’obra, en aquest enllaç, tot esperant que exportin Twit a tête més enllà dels límits del Pla de l’Estany.

Etiquetes: