Alícia al país de la Siri

18.04.2017

Si Charles Lutwidge Dodgson aixequés el cap i veiés la versió de Marta Buchaca inspirada en el conte Alícia al país de les meravelles, segurament hagués xalat molt. Lewis Carroll, pseudònim de l’escriptor, matemàtic i fotògraf de turbulenta vida va publicar la seva obra Alice’s Adventures in Wonderland en una Anglaterra on predominava una estricta moral victoriana.

Una imatge de l’espectacle familiar ‘Alícia’, de Marta Buchaca

Com passa amb les grans obres, d’aquesta peça amb gran càrrega simbòlica i filosòfica se’n poden treure segles després profundes reflexions sobre la psique humana, i sobre el viure i el sentir dels humans. És per això que la translació que ha fet Buchaca ha anat traduint tots i cada uns dels personatges i les escenes als conflictes i les dicotomies que es podrien considerar de la societat actual: on Alícia perseguia un conill atabalat pel temps, aquí el conill blanc li ha robat a l’Alícia el mòbil que li acaben de regalar els seus pares pel seu desè aniversari.

Alícia inicia les seves aventures al país de les meravelles per arribar al Palau dels Mòbils, on la Reina de Cors contemporània perd el cap per les noves tecnologies i tot el dia parla amb la Siri, i li posarà les coses molt difícils a l’Alícia per recuperar el seu mòbil i tornar a casa. Pel camí l’Alícia es trobarà els personatges icònics del conte de Carroll, el gat de Chesire, el Barretaire boig i la Llebre de Març que li aniran proporcionant ensenyances útils per a la seva vida, tal com passava en la història original. Ensenyances a ritme de cançó encomanadissa com el fet que “les coses a vegades no són el que semblen”, “no tot és blanc o tot és negre sinó que és de més colors” o que “no hi ha res com viure el moment”, que és el que els mòbils avui en dia ens treuen amb la hiperconnectivitat constant, i que l’Alícia descobreix al llarg de les seves aventures.

Aquesta obra de teatre musical oferta pel Petit Romea és una bonica i divertida manera d’introduir els més petits en els musicals, d’apropar-se a l’obra de l’escriptor en clau moderna, amb el recolzament d’audiovisuals i una escenografia que combina la virtualitat i les aplicacions tecnològiques amb les escenografies i el vestuari de tota la vida. Us permetrà gaudir de la desimboltura dels intèrprets Jordi Llordella / Joan Codina com a Capità Invisible, company d’aventures de l’Alícia, interpretada per Júlia Bonjoch, i de Marc Pujol i Queralt Albinyana que fan la resta de papers de l’auca. Tots ells amb veus admirables i que aquí es presten al joc interpretatiu de fer mil personatges, veus i coreografies que faran les delícies de petits, grans, i d’aquells mitjans que es veuran reflectits en una Alícia fascinada pels mòbils i que es diverteix fent bromes a la Siri.

 

 

Autora: Marta Buchaca (a partir de l’obra original de Lewis Carroll); Director: Jordi Andújar; Composició musical: Keco Pujol; Intèrprets: Jordi Llordella-Joan Codina, Júlia Bonjoch, Marc Pujol i Queralt Albinyana; Disseny escenografia, il·lustració, animació, execució audiovisual, disseny i confecció vestuari: Desilence; Disseny d’il·luminació: Jaume Gomez i Isidre Ortiz; Coreògrafa: Bealia Guerra; Cap tècnic: Carles Merodio.

 

Teniu una darrera oportunitat per veure Alícia al Teatre Romea el proper diumenge 23 d’abril.