Àlex Gómez-Font: Del rock progressiu a la música laietana

18.04.2012

ÀLEX GÒMEZ-FONT, Barcelona, del rock progresivo a la música layetana. Editorial Milenio.

Entre la Nova Cançó i el Rock Català es va viure a casa nostra una època de creativitat musical fascinant. Un període, des de finals de la dècada dels seixanta fins a la cloenda dels setanta, d’una inventiva desbordant que durant anys ha quedat oblidada i, fins i tot, menyspreada: “Hippies triposos donant el conyàs amb les seves interminables divagacions  electrificades”, que en dirien alguns. I si bé és cert que segurament eren una colla de peluts que fumaven porros i anaven d’àcid, molts discos d’aquella generació de bandes són un dels tresors artístics més valuosos del nostres país. Completant la tasca iniciada en la seva anterior obra, Zeleste i la música laietana (2009), el periodista i fotògraf Àlex Gòmez-Font ens torna a obrir les portes d’aquell sempre sorprenent univers sonor, amb el seu nou llibre, Barcelona, del rock progresivo a la música layetana. Un tractat musical que ens apropa al llegat de formacions imprescindibles com Màquina!, OM, Ia & Batista, Música Dispersa, Secta Sònica, Iceberg, Companyia Elèctric Dharma, Sisa, Riba…, però que també es revela com una valuosa crònica social d’una Barcelona aleshores oberta i cosmopolita enmig d’una societat que, en els últims anys del franquisme, encara resultava gris i tancada.

 

Twitter d’Oriol Rodríguez: @365d365e